יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

אלעד שריג צלם אדריכלות ועיצוב

שיטת הבלוק

המתחרים בתוכנית ה"בלוק" בערוץ 10 הוכיחו שגם בדירה ששטחה 56 מ"ר אפשר לחשוב וליישם עיצוב

מאת: חדווה אלמוז
צילום: אלעד שריג
סטיילינג: מיכל מזרחי, בוגרת קורס סטיילינג מכללת "בניין ודיור", שטח: 56 מ"ר
למתמודדים בתוכנית "הבלוק" ניתנו 200 אלף שקלים ו-56 מ"ר של חלל הרוס ומוזנח, שאותו היו צריכים להפוך לדירה. התחרות התבצעה בתנאי בידוד. המשתתפים היו "כלואים" בבניין כשלושה חודשים, משך כל זמן צילום התוכנית. היציאות מ"הבלוק" נועדו אך ורק למטרות רכישת רהיטים ואביזרים לבית, והן נעשו בצורה מבוקרת על ידי ההפקה. במהלך שיפוץ הדירות נערכו משימות שהקנו לזוכים סכומי כסף נוספים וחסינות מפני הדחה.
אחת המשימות הייתה להביא את הדירה לידי כך שתהיה ראויה להיכלל ככתבה מערכתית במגזין "בניין ודיור". לקראת השלבים האחרונים של עיצוב הדירות ושיפוצן הוזמנתי על ידי עורכי התוכנית לבקר בדירות ולבחור את זו שתענה על הקריטריונים שהצבתי בפני המתחרים: בראש ובראשונה הדירה חייבת להיות פונקציונאלית, לשקף את אופיים של הדיירים ולהציג מסר עיצובי מגובש.
בראש ובראשונה הדירה חייבת להיות פונקציונאלית, לשקף את אופיים של הדיירים ולהציג מסר עיצובי מגובש
במקום הראשון נבחרה דירתם של קיקו ומורין, היחידים מבין המשתתפים שהשאירו בביתם שבאשקלון את בתם נועה בת הארבע. קיקו הוא קבלן שיפוצים במקצועו ומורין בעלת מספרה, שאותה פתחה שלושה שבועות בלבד לפני שהצטרפה לתוכנית. 
חלוקת התפקידים בין השניים הייתה ברורה מלכתחילה - הוא אחראי על חלוקת החללים על פי הפונקציות הנדרשות והיא מגשימה את חלומה לעצב דירה בסגנון רטרו. "אין לי מושג מה מחבר אותי לסגנון הזה", מסבירה מורין. "מאז ומתמיד אני אוהבת שירים מהעבר, את סגנון הלבוש והצבעוניות. אולי השפיעה עליי דירתה של סבתי, שהייתה בה תמיד אווירה נעימה ואף פעם לא התחדשה. אני אוהבת את התמימות של פעם, כשדברים היו ברורים, כולל מקומם של האישה והגבר בבית". מורין עיצבה את הדירה על פי טעמה. בשלב מסוים היא הקשיבה לעצות אחרים והתוצאה הייתה עיצוב מחדש של חדר השינה, שלא נראה לה ולשופטים. 
חלוקת התפקידים בין השניים הייתה ברורה מלכתחילה - הוא אחראי על חלוקת החללים לפונקציות הנדרשות והיא מגשימה את חלומה לעצב דירה בסגנון רטרו
קיקו השכיל להקנות תחושה של מרחב בשטח קטן במיוחד, וגם אילוץ של קיר נושא בכניסה לא הפריע לו ביצירת תחושה זו. מרכז הבית הוא הסלון והמטבח הפתוח אליו. ברווח שנוצר בין העמוד לקיר הוא מיקם פינת מחשב העשויה מדף זכוכית הנתמך משני הצדדים. את השירותים היחידים בדירה הוא מיקם במרכז הבית, כך שישמשו גם את האורחים מבלי שאלה ייאלצו לפלוש לחדר השינה, שבעיניו מקודש לזוג בלבד. צמוד לשירותים תוכנן ארון קיר למכונת כביסה ולמייבש הכביסה, ומעליהם מדפי אחסון.
מורין מאמינה שהדירה שלהם מתאימה לצעירים ולמבוגרים כאחד. "הדירה יכולה להתאים לזוגות צעירים שאוהבים את הסגנון ולמבוגרים שרוצים להתרפק על גלי הנוסטלגיה". והיא מסכמת: "אם היה לי כסף משלי, הייתי שמחה לעצב לנו דירה בדיוק בסגנון הזה". 
במקום הראשון, נבחרה דירתם של קיקו ומורין, היחידים מבין המשתתפים שהשאירו בביתם שבאשקלון את בתם נועה בת הארבע
גל ואסף, שדירתם נבחרה במקום השני, הגיעו לתוכנית תחת התואר "גלריסטים", דהיינו בעלי גלריה. בני הזוג, החיים יחד זה 15 שנה, עוסקים בעיצוב זמן רב. עד התוכנית פעל כל אחד מהם במישור אישי משלו, כשהרגש והאינטימיות היו החוט המקשר בגישתם. גל עסק בעיקר בפנג-שואי ואסף בעיצוב מקומות בידור ליליים. השתלבותם ב"בלוק" היוותה עבורם כור היתוך שבסיומו הם חזרו לחייהם מגובשים הרבה יותר, הן במישור האישי והן במישור העסקי. הם החלו לעבוד יחד כשהם משלימים זה את זה. השניים, שמעולם לא למדו עיצוב, "חושבים" מהרגש ולא מההיגיון, והתוצאה משקפת את סגנון חייהם. בדירתם המעוצבת כמלון בוטיק ניכרת אחדות הניגודים, דבר המאפיין מאוד את האישיות של כל אחד מהם, הכוללת תכונות נשיות וגבריות כאחד. 
 מעצבי הפנים של "בניין ודיור" הגיעו לתוכנית במטרה לסייע למתמודדים בהכנת הדירה לצילום:
מזי מיכאל - מעצבת פנים, אמנית פאנג שוואי בכירה ומרצה וותיקה בקורס עיצוב פנים במכללת "בניין ודיור", הוסיפה מרעיונותיה לדירתם של קוקי ומורין:
1. להשלמת מראה הרטרו ויצירת אמינות ויזואלית,יעצה מזי, לקיקו ומורין, להוסיף פרטים אותנטיים מאותה תקופה.
2. על פי דבריה הוסיפו הדיירים פריטים בגוון אדום שהשתלבו בגווני הירוק והכתום.
3. לחיבור מושלם בין הדיירים לבית יעצה להם להתלבש בסגנון רטרו.
4. פריטים מיותרים שלא התאימו לתקופה, הוסתרו בתוך הכוננית ובכך הובלט המראה התמים שהולם כל כך את התקופה ואת הדיירים.

אורית אלגבע- מעצבת פנים, בוגרת קורס עיצוב במכללת "בניין ודיור", יעצה לגל ואסף:
1. להשלמת מראה הסלון, המשדר מלון בוטיק, להוסיף אביזרים של יוקרה.
2. להוסיף גורמים בוהקים שישלימו את המראה.
3. לחימום האווירה חשוב להוסיף נקודות של חום ורכות, בצבעוניות מנוגדת לרקע הכללי של החלל , דבר המוסיף ליצירת אווירה אינטימית ומתחבר עם אופיים של הדיירים.

ביתר דירות "הבלוק" יעצו מעצבות הפנים העובדות עם "בניין ודיור": מאירה מעייני שהשתתפה בפרויקט המאה. אנה קונדין ואילנית אברהם בוגרות הקורס לעיצוב פנים של מכללת "בניין ודיור".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה