יום שישי, 18 בנובמבר 2011

חלום בכחול

את אהבתם הם מחלקים בין ביתם באנגליה לבין הבית שרכשו בשכונת נווה צדק, שאליו הם מגיעים לעתים תכופות ושוהים בו פרקי זמן בלתי קבועים

מאת: אפרת בראשי
צילום: אלעד שריג
אדריכלות פנים: ערן צ'כנוביץ, שטח הבית: 160 מ"ר
בית שני, שנועד על פי רוב לשמש את הדיירים כשהם יוצאים מהשגרה, לא חייב להיות על שפת הים או בפסגת הרים מושלגים. גם מקומות בילוי קטנים, חנויות בוטיק ייחודיות ובתים ציוריים, המאפיינים את שכונת נווה צדק, יכולים להיות סיבה טובה לרכוש בית נופש בתל אביב.

מקומות בילוי קטנים, חנויות בוטיק ייחודיות ובתים ציוריים, המאפיינים את שכונת נווה צדק, יכולים להיות סיבה טובה לרכוש בית נופש בתל אביב

חלומם של הדיירים האירופאים היה בית נעים שיקבל את פניהם בכל פעם שמזדמן להם להגיע לישראל. "היה חשוב להם שהעיצוב במעונם החדש יעניק להם תחושה אינטימית וחובקת, בניגוד למה שמציעים המלונות שבהם נהגו בני הזוג להתארח בפעמים התכופות שהגיעו לארץ", מספר אדריכל הפנים ערן צ'כנוביץ, שהדיירים בחרו בו לתכנן ולעצב את ביתם.

הצבע הכחול על גווניו הוא האלמנט הבולט ביותר בבית. הוא מופיע במשקופי הפתחים, בדלתות ובחלונות, לרבות דלת הכניסה הראשית, ומקבל חיזוקים בפריטי עיצוב בתוך הבית. הגוון הכחול יוצר אסוציאציה של בתי נופש באיים היווניים, שבהחלט מתאימה גם לסביבה התל אביבית על חוף הים התיכון.

הצבע הכחול על גווניו הוא האלמנט הבולט ביותר בבית. הוא מופיע במשקופי הפתחים, בדלתות ובחלונות, לרבות דלת הכניסה הראשית, ומקבל חיזוקים בפריטי עיצוב בתוך הבית

בבית שלוש קומות. בקומת הכניסה ממוקמים החללים הציבוריים: הסלון, המטבח ופינת האוכל מאורגנים מסביב למדרגות אבן המובילות לאזורים הפרטיים ומשמשות כצירו המרכזי של הבית. לריהוט וליצירות האמנות בקומת האירוח מראה דרמטי ומסיבי, שלא מתחבר כל כך עם הקירות הלבנים והמסגרות הכחולות, אך, ללא ספק, מסגיר את מוצאם האירופאי של הדיירים. הניגוד בין הרקע הים תיכוני והריהוט האירופאי היה מכוון. "זו בדיוק המטרה", מסביר צ'כנוביץ. "רצינו ליצור ניגוד בין מעטפת הבית לבין תכולתו הדומיננטית". עם זאת השכיל האדריכל לשלב לצד פרטי הריהוט השחורים נגיעות כחולות בגוף תאורה ברצפה ובכיסא אמנותי מברזל, המתפקד כפסל מודרני של האמן JoJo לאלו חוברים פרטי אמנות נוספים, כגון צילומיו של יובל מאירי מתערוכתו המוצלחת "סיפורו של בית המצורעים בירושלים".

לריהוט וליצירות האמנות בקומת האירוח מראה דרמטי ומסיבי, שלא מתחבר כל כך לקירות הלבנים ולמסגרות הכחולות, אך ללא ספק מסגיר את מוצאם האירופאי של הדיירים

פינת אוכל עגולה, שמוכפלת באמצעות מראה גדולה, מעידה שהדיירים מרבים לארח לארוחות. על כך מעיד גם המטבח המעוצב בצורת האות L, שבנוסף לכל הפונקציות הנדרשות במטבח יש בו יחידה משולבת של מכונת כביסה ומייבש. קלילות מסוימת המותאמת לבית נופש באה לידי ביטוי באחד מארונות המטבח, שעליו הדפס צילום של כוסות זכוכית. "כשלא נמצאים במטבח הרבה מאוד זמן יש אפשרות להעניק דרור ליצירתיות, שאיננה נמאסת או מעיקה בשהייה של פרק זמן קצר", מסביר צ'כנוביץ.

מרפסת הדק בקומת הכניסה ממשיכה את הסלון, ושום אלמנט אינו חוצץ ביניהם. כשהדלתות פתוחות הסלון והמרפסת הופכים למקום גדול ומרווח, המאפשר את האירוח הנוח שחשוב כל כך לדיירים.

פינת אוכל עגולה, שמוכפלת באמצעות מראה גדולת ממדים, מעידה שהדיירים מרבים לארח לארוחות

קומת הביניים, בין קומת הכניסה לקומת השלישית שבה ממוקמת יחידת ההורים, מיועדת לאורחים, והיא כוללת בנוסף לחדר שינה ושירותים צמודים גם פינת עובדה, פינת טלוויזיה ושתי מרפסות הממוקמות זו מול זו. דרך דלתות המרפסות חודרים לקומה אור טבעי ורוח נעימה מהים המחזקת את תחושת החופש.






הקומה העליונה הוקדשה כולה לחדר שינה גדול ומרווח, הנסגר בדלת הזזה זכוכית חלבית. לחדר תקרה משופעת בגובה 3.5 מ', המודגשת בתאורה היוצרת דרמה בשעות החשכה. בחדר גם פינת קריאה אינטימית לבנה הממוקמת על אדן החלון ומרפסת דק מפנקת, למקרה שהדיירים ירצו ליהנות מקרני השמש. השחקנית הראשית בחדר השינה היא כמובן המיטה, שעשויה עור בגוון קאמל אלגנטי ומצוידת בשתי שידות צד: האחת בדוגמת קרוקודיל לבן והאחרת בסגנון אפריקאי מפוספס. "הזוג החליט לא לאבזר את הבית בגדג'טים למיניהם ובמערכות חשמל מתוחכמות", אומר צ'כנוביץ, "אלא בחר בנוחות פשוטה וביתית". למשל, חדר השינה שמרוחק מהמטבח מאובזר במקרר מיני בר שמוטמע בקיר ופוטר את הדיירים מלרדת שתי קומות למטה בשעת לילה מאוחרת רק כדי ללגום משהו קר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה